poniedziałek, 5 stycznia 2015

Witam przepisem na makaron z jogurtowym sosem z tuńczykiem

Długo zastanawiałam się czy zacząć prowadzić blog. Ciągle wydawało mi się, że mam za małe doświadczenie w kuchni albo za mało własnych przepisów. Później jednak stwierdziłam, że i tak nigdy nie jest się gotowym na 100% więc postanowiłam spróbować.
Równie długo zastanowiłam się jaki będzie pierwszy przepis, który opublikuję. Zdecydowałam się na coś lekkiego, zdrowego i łatwego w przygotowaniu. Tak jak lubię. Chociaż oczywiście od czasu do czasu uwielbiam zamknąć się w kuchni na kilka godzin i przygotować coś z czego później jestem naprawdę dumna :). Dziś postawiłam na makaron z jogurtowym sosem z tuńczykiem. Do posypania użyłam sera Grana Padano, który przywiozłam sobie w kawałku z ostatniej podróży do Włoch, jestem jego fanką, ale równie dobrze będzie pasował parmezan lub inny żółty ser (jednak polecam twarde). Z podanej poniżej ilości składników wyszły mi dwie spore porcje.

Składniki:
- makaron pełnoziarnisty spaghetti
- 200 g jogurtu greckiego
- puszka tuńczyka w sosie własnym
- 5, 6 sztuk pomidorów suszonych w oleju lub oliwie
- sporo liści świeżej bazylii
- mała cebula (może być szalotka)
- ząbek czosnku
- żółty ser do posypania po wierzchu
- pieprz i sól do smaku

Przygotowanie:
Na patelni podsmażyć na oleju pokrojone drobno cebulkę i czosnek. Dodać pokrojone suszone pomidory i również delikatnie podsmażyć. W osobnym garnku gotujemy makaron (proponuję dodać odrobinę oleju lub oliwy do gotującego się makaronu żeby nitki się nie sklejały). Dodajemy na patelnię tuńczyka i zostawiamy go na chwilkę. Dolewamy jogurt grecki oraz posypujemy całość posiekaną bazylią. Mieszamy, doprawiamy do smaku i chwilkę grzejemy na patelni. Ugotowany makaron odsączamy z wody i przesypujemy do sosu. Całość mieszamy, przekładamy na talerze i posypujemy świeżo startym serem oraz kilkoma całymi listkami bazylii dla dekoracji.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz