środa, 14 stycznia 2015

Brownie bez mąki

Od zawsze przygotowywałam brownie z jednego przepisu. Nie wprowadzałam żadnych zmian bo było to dla mnie brownie idealne. Ale wczoraj tak bardzo poczułam niechęć do mąki, że dziś postanowiłam je upiec z mielonymi migdałami. Zmniejszyłam również ilość cukru, według mnie wystarczy tyle, ile jest ale każdy może to dostosować do swoich potrzeb :). Nieco pozmieniałam i powstał mocno czekoladowy przysmak.

Składniki:
- 200g masła
- dwie tabliczki gorzkiej czekolady
- szklanka białego cukru
- szklanka mielonych migdałów
- pół szklanki naturalnego kakao
- 3 jajka
- łyżeczka aromatu waniliowego
- łyżeczka proszku do pieczenia
- szczypta soli

Przygotowanie:
Roztopić masło z czekoladą. Do miski wsypać mielone migdały, cukier, proszek do pieczenia, kakao i sól. Po roztopieniu masła i czekolady ostudzić je nieco i dodać do nich jajka oraz aromat waniliowy, wymieszać. Przelać całość do sypkich składników. Masę zamieszać i przelać do prostokątnej lub kwadratowej formy (wymiary mojej to 26x30cm) wyłożonej papierem do pieczenia. Piec 30 minut w temperaturze 180 stopni. Udanego pieczenia!:)




5 komentarzy: