wtorek, 6 stycznia 2015

Jogurtowe placuszki

Jak tak dalej pójdzie to będę mogła nazwać ten blog jogurtową krainą! Po prostu uwielbiam jogurt grecki i jego szerokie zastosowanie. Obecnie praktycznie zastępuje mi śmietanę. Moja propozycja na dziś to placuszki z mąki i jogurtu greckiego. Zazwyczaj przygotowuję je na kolację ale równie dobrze sprawdzą się na imprezie jako tapas, np. w formie mini placuszków, ponieważ są smaczne zarówno na ciepło, jak i na zimno. Dodatki możemy dobierać dowolnie chociaż te, które przedstawię są dla mnie nierozerwalnie związane z tym daniem. Olej z pestek winogron można zastąpić oliwą, po prostu nie lubię jej smaku a wskazany przeze mnie olej idealnie tu pasuje :).

Składniki:
- mąka pszenna
- jogurt (może być naturalny lub grecki, na dwa placuszki o rozmiarze jak na zdjęciu zużyłam ok. 5 łyżeczek jogurtu)
- dowolne przyprawy (ja stosuję przyprawę toskańską z suszonymi pomidorami)
- ser feta lub sałatkowy jak w moim przypadku
- poszatkowane, świeże liście bazylii
- pokrojone w kostkę pomidory
- odrobina oleju z pestek winogron
- ew. szczypta soli

Przygotowanie:
Na stolnicę wsypujemy ok. 10 łyżek mąki. Dodajemy przyprawy i sól (jeśli ją stosujemy). Całość mieszamy. Usypujemy górkę, a w środku robimy dołeczek. Do niego dodajemy dwie łyżeczki jogurtu i zagniatamy ciasto. Czynność powtarzamy aż do połączenia się składników i uzyskania elastycznego ciasta. Można dosypać mąki lub dodać jogurtu w razie potrzeby. Kiedy mamy już ugniecioną kulę z ciasta dzielimy ją na pół (przy dwóch placuszkach). Każdą część rozwałkowujemy na podłużny placuszek grubości 2, 3 mm. Rozgrzewamy patelnię. Placuszki smażymy bez dodatku oleju z obu stron do zrumienienia. Po usmażeniu nakładamy dodatki, na koniec skrapiamy całość olejem i gotowe.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz