wtorek, 13 stycznia 2015

Borek z farszem paprykowo-cukiniowym

Uwielbiam Turcję i turecką kuchnie. Jest niezwykle barwna i inspirująca. Jak do tej pory byłam w Turcji niestety tylko raz ale już nie mogę się doczekać aż znowu odwiedzę to miejsce. Z racji tego, że mam znajomych Turków, rozmawiam z nimi często o gotowaniu i proszę o wskazówki i przepisy od nich i od ich mam :). Chciałam sama przygotować ciasto filo, tak jak mi polecali. Ale wydaje mi się to tak pracochłonne (wałkowanie na bardzo cienko), że tym razem postawiłam na produkt gotowy, co rzadko robię. Próbowałam borek również z farszem ze szpinaku, jednak paprykowo-cukiniowy z serem sałatkowym jest dla mnie najsmaczniejszy. Trzeba pamiętać żeby drobno kroić warzywa, ponieważ wtedy wygodnie zwija się borki. Na jeden borek zużywam jeden płat ciasta filo.

Składniki:
- 3 płaty ciasta filo
- cukinia
- duża, czerwona papryka
- cebula
- ser sałatkowy lub feta, w zależności co kto ma (ok. 100g)
- kmin rzymski, pieprz czarny, sól, oregano
- woda
- łyżeczka oleju + odrobina do smażenia
- 4 łyżki jogurtu greckiego lub naturalnego
- 2 łyżki wody
- 2 jajka

Przygotowanie:
Rozgrzewamy na patelni olej. Obieramy i kroimy drobno cebulę, podsmażamy ją na złoto. Paprykę kroimy w kostkę i dorzucamy do cebuli, smażymy. Kiedy papryka zacznie mięknąć dodajemy pokrojoną w drobną kostkę cukinię. Całość doprawiamy solą, pieprzem, kminem rzymskim i oregano i dusimy ok. 15 minut (dusimy, ponieważ warzywa oddadzą soki). Do miseczki wbijamy jedno jajko, dodajemy 2 łyżki wody, 2 łyżki jogurtu oraz łyżeczkę oleju. Na suchym(!) blacie rozkładamy jeden płat ciasta filo. Całość polewamy częścią miksu jajeczno-jogurtowego i delikatnie rozsmarowujemy pędzelkiem kuchennym tak, aby ciecz pokryła całą powierzchnię ciasta. Następnie zawijamy z jednej strony kawałek ciasta na szerokość ok. 5cm, nakładamy kilka łyżek farszu, na to ser, polewamy odrobiną miksu jajeczno-jogurtowego i bardzo ostrożnie zawijamy w rulonik. Następnie zakręcamy go i tworzymy ślimaka. Czynność powtarzamy z dwoma pozostałymi płatami ciasta. Na koniec przygotowujemy drugi miks – mieszamy jedno jajko z dwiema łyżkami jogurtu. Powstałą mieszanką polewamy nasze borki i wkładamy je do piekarnika nagrzanego do 180-200 stopni na ok. 30-40 minut, aż wierzch zbrązowieje. 



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz