czwartek, 8 stycznia 2015

Prościutki placek marchewkowy

Stosunkowo niedawno pierwszy raz spróbowałam placka marchewkowego. I był to właśnie ten placek. Nie chcę innego. Jest wilgotny, bardzo smaczny i nie za słodki. Jedząc go nie mam wyrzutów sumienia :). Obecnie zamiast zwykłego oleju rzepakowego dodaję olej z prażonych orzechów włoskich bo bardzo mi smakuje, a zawsze to coś innego. Placek ten przypomina keks, możemy do niego dorzucić wszystkie orzechy i suszone owoce jakie lubimy. Jego zapach zawsze wprowadza w kuchni świąteczny i przytulny klimat. Placek na zdjęciu jest mniejszy, zrobiłam go z połowy składników, w małej keksówce.

Składniki:
- 3/4 szklanki oleju (rzepakowy lub słonecznikowy, ja polecam pół na pół z olejem z orzechów włoskich)
- 4 całe jajka
- 300 ml cukru
- 450 ml mąki
- łyżeczka sody oczyszczonej
- 2 łyżeczki cynamonu
- pół łyżeczki startej gałki muszkatołowej
- szczypta soli
- 0,5 kg startej marchewki
- garść posiekanych orzechów włoskich

Przygotowanie:
Jajka ucieramy z cukrem i olejem. Dodajemy pozostałe składniki i mieszamy. Ciasto przekładamy do wysmarowanej tłuszczem i posypanej bułką tartą blachy „keksówki”. Pieczemy 40 minut w temperaturze 180 stopni (po około 20 minutach można zmniejszyć temperaturę jeśli czujemy, że placek tego potrzebuje).




1 komentarz: