wtorek, 27 stycznia 2015

Spaghetti z sosem szpinakowym, mascarpone i prażonymi orzechami

Szpinak to coś co lubię. Orzechy włoskie też. A makaron to już w ogóle. Dlatego kiedy w mojej lodówce zostało trochę sera mascarpone, z którym nie miałam co zrobić, postanowiłam stworzyć coś nowego i zawierającego wszystkie te składniki. Według mnie całość mocno współgra. Oczywiście na koniec musiałam posypać wszystko Grana Padano, bo przecież nie odpuściłabym sobie tej przyjemności. A skoro dodatkowo do szpinaku bardzo pasują pomidory suszone, to dlaczego by ich również nie dodać?

Składniki na porcję dla 1 osoby:
- makaron spaghetti (ilość zależy od głodu :))
- pół opakowania mrożonego, rozdrobnionego szpinaku (225g)
- 5 pomidorów suszonych w oleju
- ¼ opakowania serka mascarpone (ok. 60g)
- 1,5 ząbka czosnku
- łyżka masła
- sól, pieprz czarny, starta gałka muszkatołowa
- pół garści posiekanych drobno orzechów włoskich
*kawałek twardego sera, np. Grana Padano jak w moim przypadku

Przygotowanie:
W garnku rozpuszczamy masło i podsmażamy na nim czosnek. Następnie dodajemy drobno pokrojone suszone pomidory i dalej smażymy. Po jakimś czasie dodajemy szpinak i podgrzewamy całość. Do tego mascarpone i przyprawy: pieprz i sól do smaku. Podgrzewamy sos na małym ogniu przez około 10 minut. W tym czasie gotujemy makaron w osolonej wodzie (ja użyłam pełnoziarnistego) oraz prażymy orzechy włoskie na rozgrzanej patelni. Kiedy wszystko jest gotowe przekładamy na talerz makaron, sos doprawiamy gałką muszkatołową i polewamy nim makaron, posypujemy startym serem i prażonymi orzechami.



1 komentarz: