niedziela, 18 stycznia 2015

Pieczony łosoś z grzankami z masłem bazyliowym

Łososia darzę ogromną sympatią. Jest chyba moją ulubioną rybą. Najbardziej smakuje mi przyrządzony w podstawowy sposób - folia, odrobina masła, kilka plasterków cytryny, pieprz biały, sól, zawijamy i do pieca. Za to jeśli chodzi o dodatki to można ciekawie poeksperymentować. Dziś na obiad pieczony łosoś z grzankami z masłem bazyliowy. Świecie, dziękuję, że istnieje Grana Padano!

Składniki:
- kawałek łososia (ja zazwyczaj kupuję pakowane kawałki ze skórą z Biedronki, są akurat na obiad dla dwóch osób)
- kilka plasterków cytryny
- pieprz biały, sól
- 3 łyżki masła
- sporo liści świeżej bazylii
- 2 suszone pomidory w oliwie/oleju
- kawałek startego sera Grana Padano (może być też parmezan lub inny twardy ser)
- bagietka
*opcjonalnie: przyprawa do ryb, polecam Prymat

Przygotowanie:
Najpierw masło bazyliowe. Do miseczki przekładamy 2,5 łyżki masła, zostawiamy poza lodówką żeby masło zmiękło. Kiedy to już nastąpi, dodajemy do niego posiekane liście bazylii oraz drobno pokrojone suszone pomidory, całość ugniatamy widelcem i wkładamy do lodówki. Teraz łosoś. Wykładamy go na folię aluminiową (nie odcinamy skóry, mięso praktycznie samo będzie od niej odchodzić po upieczeniu), przyprawiamy solą i białym pieprzem. Na to kilka plasterków cytryny i pół łyżki masła rozłożonej w wiórkach po powierzchni ryby. Łososia szczelnie zawijamy folią i pieczemy ok. 25-30 minut w temperaturze 180 stopni. Kiedy łosoś jest już w piekarniku kroimy bagietkę na kromki, które smarujemy obficie naszym bazyliowym masłem, a następnie posypujemy serem. Układamy na blasze, wkładamy do piekarnika i pieczemy wraz z łososiem. Całość powinna być gotowa w tym samym czasie :).



2 komentarze:

  1. Świetnie napisane. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ogólnie pieczona ryba jest moim zdaniem najsmaczniejsza i ja również bardzo chętnie ją tak przyrządzam. Mogę jeszcze dodać, że jak zrobiłam sałatkę z przepisu https://mowisalmon.pl/przepisy/salatka-makaronowa-z-wedzonym-lososiem-papryka-marchewka-i-oliwkami/ to faktycznie łosoś jest idealną rybą do tego typu dań.

    OdpowiedzUsuń