sobota, 10 stycznia 2015

Kotleciki jaglane z sosem pieczarkowym

Z racji tego, że jem obecnie bardzo mało mięsa, zaczęłam szukać nowych inspiracji i pomysłów w celu urozmaicenia mojej kuchni. I tak odkryłam kaszę jaglaną. Nie jestem fanką kasz ale jaglana w formie kotlecików jest dla mnie idealna. Uwielbiam kreatywność w kuchni i to, że jeden przepis może mieć milion wariacji, a każdy może dodać do niego nowe składniki. Ja postawiłam na prostotę. Składniki, które wg mnie jednoznacznie się łączą i do siebie pasują. Podoba mi się w tych kotlecikach to, że nie trzeba do nich w ogóle dodawać mąki ani nawet jajka. Są zwarte i pyszne. A do tego polane orzeźwiającym pieczarkowo-jogurtowym sosem. Taka porcja wystarczy na obiad dla dwóch osób (no może dla dwóch kobiet :)).

Składniki:
- 100g kaszy jaglanej
- 1 mała marchewka
- 1 cebula
- pół posiekanego pęczka pietruszki
- pieprz, sól, pieprz cayenne, sproszkowana papryka słodka, czosnek granulowany, tymianek
- 8 pieczarek
- jogurt (ja preferuję grecki ale może być też naturalny)
- ząbek czosnku
- kaszka kukurydziana (lub jakieś nasionka) do obtaczania
- olej do smażenia
- pół łyżki masła

Przygotowanie:
Gotujemy kaszę w osolonej wodzie. Po ugotowaniu przekładamy ją do miski. Na patelni podsmażamy cebulę z marchewką i dodajemy do kaszy razem z pietruszką, doprawiamy pieprzem cayenne, solą, sporą ilością czarnego pieprzu, czosnkiem granulowanym i papryką słodką. Całość mieszamy. Formujemy małe kotleciki, obtaczamy w kaszce kukurydzianej i smażymy z obu stron na złoty kolor. A teraz sos: w rondelku podsmażamy na oleju pieczarki, odparowujemy wodę. Dodajemy posiekany drobno czosnek, pieprz, sól, tymianek i masło. Całość smażymy chwilę. Na końcu dodajemy jogurt i delikatnie podgrzewamy.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz