czwartek, 15 stycznia 2015

Warstwowa sałatka z tuńczykiem i kuskusem

Jako dziecko nie przepadałam za bardzo za rybami, no może poza paluszkami rybnymi i pastą z wędzonej makreli. Teraz, kiedy przygotowuję je na swój sposób, coraz bardziej się do nich przekonuję. Wiem, że tuńczyk z puszki to nie jakiś szczyt marzeń i kawior, można kupić zacny kawałek ryby a nie liczyć na to co znajdziemy w środku kawałka metalu. Ale jakoś tak bardzo mi pasuje ta ryba właśnie w takiej formie, że często z niej korzystam. Dziś sałatka z tuńczykiem. Mam nadzieję, że zdjęcie nie wyjdzie tandetnie, a sałatka nie będzie na nim wyglądać jak z imienin cioci. Ważne, że jest to kolejna alternatywa kolacyjna. A nie ciągle ten chleb i nudne kanapki :).

Składniki:
- puszka tuńczyka
- 2 jajka
- pół szklanki kaszy kuskus (przed zalaniem wodą)
- mały kawałek sera żółtego (ja akurat miałam w plasterkach, użyłam dwóch)
- pieprz, sól
- 100g jogurtu greckiego
- 2 łyżeczki majonezu
- oliwki zielone, ok. 10 sztuk
*jeśli ktoś lubi cebulę, to jak najbardziej będzie tu pasować, ja nie dodałam bo nie toleruję świeżej :)

Przygotowanie:
Jajka gotujemy na twardo i ścieramy na tarce, podobnie jak ser żółty. Kuskus przygotowujemy zgodnie z instrukcją na opakowaniu. W miseczce łączymy majonez z jogurtem greckim, doprawiamy szczodrze pieprzem i solą. Przygotowujemy sobie miskę lub plastikowy pojemnik i układamy warstwowo: kuskus, na to połowa mieszanki majonezowo-jogurtowej, tuńczyk, oliwki przekrojone na połówki, starte jajka, reszta miksu majonezowo-jogurtowego i starty ser żółty. Gotowe!



1 komentarz:

  1. Kukus uwielbiam, nie łączyłam z tuńczykiem, czas spróbować :)

    OdpowiedzUsuń