niedziela, 12 lipca 2015

Pizza z tuńczykiem i sosem szczypiorkowym

Kolejna pizza w moim wykonaniu. Bardzo aromatyczna, na cienkim cieście i z dużą ilością dodatków. Sos zapewnia wiosenną nutę i niesamowicie pasuje do tuńczyka i fety. Sos pomidorowy można zastąpić śmietanowym. Jedna osobiście uważam, że przy tych składnikach pizza byłaby wówczas zbyt mdła.

Składniki:
- 1/3 kostki drożdży (kostka 100g)
- 1¾ szklanki mąki pszennej
- ½ szklanki ciepłej wody
- 1 łyżka oleju/oliwy
- ½ łyżeczki cukru
- ½ łyżeczki soli
- 1 puszka tuńczyka w kawałkach, w sosie własnym
- 1 mała puszka kukurydzy
- 100g sera feta
- spory kawałek sera żółtego
- sos pomidorowy (przepis znajdziecie tutaj)
- 6 łyżek jogurtu greckiego
- 1 pęczek szczypiorku

Przygotowanie:
Rozpuszczamy drożdże w wodzie, dodajemy cukier, sól i olej. Przelewamy mieszaninę do sporej miski, dosypujemy mąkę i mieszamy (ja użyłam do tego łyżki). Przykrywamy ścierką i odstawiamy do wyrośnięcia na około 1 godzinę. Następnie rozwałkowujemy ciasto, smarujemy sosem, układamy wszystkie dodatki i posypujemy startym serem żółtym. Pieczemy około 15 minut w 180 stopniach (termoobieg). Łączymy drobno posiekany szczypiorek z jogurtem i podajemy do polewania pizzy.


4 komentarze:

  1. ale mi smaku na pizzę zrobiłaś

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam pizzę z tuńczykiem! To moja ulubiona i zawsze taką jem :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Pyszna pizza, z tuńczykiem jeszcze nie robiłam :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. polecam! lżejsza niż ta z mięsem, a jednocześnie bardzo aromatyczna :) spróbuj dodać do niej szczypiorku, niesamowicie komponuje się z tuńczykiem.

      Usuń