czwartek, 23 lipca 2015

Cukinie faszerowane pomidorowym indykiem z ryżem

Uwielbiam tureckie danie karnıyarık – pieczony bakłażan faszerowany mięsem mielonym. Często podaję do niego sos serowy. Jednak tym razem skorzystałam z ogólnodostępnej obecnie cukinii. Dodałam mięso mielone, wołowe zastąpiłam indykiem. Sos jest lekki, nie zawiera przecieru. Pomidory z puszki można zastąpić świeżymi, jednak ja zdecydowałam się na te bardziej aromatyczne i szybsze w przygotowaniu.

Składniki:
- 2 duże cukinie
- 1 cebula
- 3 ząbki czosnku
- 30dag mielonego mięsa z indyka
- 1 puszka krojonych pomidorów
- 2 garście fasolki szparagowej
- 150g dowolnego ryżu
- 1 kulka sera mozzarella
- olej
- pieprz czarny, sól, suszone oregano, suszony tymianek, ulubione przyprawy (u mnie mieszanka toskańska)

Przygotowanie:
Cukinie przekrawamy na połówki i wydrążamy środki łyżką. Ryż przygotowujemy zgodnie z instrukcją na opakowaniu. Na rozgrzanym oleju podsmażamy cebulę pokrojoną w kostkę i przeciśnięty przez praskę czosnek. Następnie dodajemy mięso mielone, doprawiamy je pieprzem i solą, podsmażamy. Gotowe mięso zalewamy pomidorami z puszki i doprawiamy wszystkimi przyprawami. Fasolkę szparagową opłukujemy, odcinamy końcówki, kroimy na kawałki i gotujemy. Ryż i ugotowaną fasolkę dodajemy do mięsa z pomidorami, mieszamy. Nadziewamy połówki cukinii farszem mięsno-ryżowym i zapiekamy ok. 40 minut w 150 stopniach (termoobieg). 10 minut przed końcem pieczenia posypujemy cukinie startą mozzarellą. Smacznego!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz