środa, 1 kwietnia 2015

Pieczone jabłka pod orzechową kruszonką

Prosty deser, który spokojnie może być też lekkim śniadaniem. Kruszonka jest z orzechami, dlatego może być grubsza niż tradycyjna. Jeśli mamy zamiar jeść to danie w ramach wczesnego śniadania, kruszonkę można przygotować dzień wcześniej i przechowywać ją w lodówce do rana (tak jak ja to zrobiłam). Ostatnio lubię połączenie zwykłej mąki pszennej z pełnoziarnistą. Dlatego właśnie w takiej wersji przygotowałam kruszonkę. Ale standardowa będzie równie pyszna :).

Składniki (na 2 kokilki):
- 1 duże jabłko
- 1 łyżka mąki pszennej
- 1 łyżka pełnoziarnistej mąki pszennej
- 1 łyżka cukru pudru
- 1 łyżka miękkiego masła
- 1 łyżka orzechów włoskich
- cynamon
- odrobina masła do nacierania kokilek
- 1/2 łyżeczki soku z cytryny

Przygotowanie:
Przygotowujemy kruszonkę – całą mąkę i cukier puder rozcieramy z masłem. Następnie dodajemy drobno pokrojone orzechy włoskiej i dalej rozcieramy. Kruszonkę wkładamy do lodówki. Jabłko obieramy i kroimy w kostkę. Mieszamy je z cynamonem i sokiem z cytryny. Kokilki nacieramy masłem, przekładamy do nich jabłka i posypujemy kruszonką. Pieczemy ok. 30 minut w 190 stopniach.


2 komentarze:

  1. Mmm takie desery to ja lubię :)
    www.brulionspadochroniarza.pl

    OdpowiedzUsuń
  2. chciałabym żeby ktoś mi dzisiaj zrobił takie crumble :)

    OdpowiedzUsuń