czwartek, 23 kwietnia 2015

Kurczak z gruszką w sosie z masła orzechowego

Kiedy zrobiłam ostatnio masło orzechowe po raz pierwszy wiedziałam, że muszę wykorzystać je nie tylko na słodko. Przetrząsnęłam internet w poszukiwaniu inspiracji, ale niewiele znalazłam i musiałam zaryzykować. Starałam się nie przekombinować. Nie lubię wyrzucać jedzenia lub jeść coś niesmacznego na siłę. Dlatego wybrane przeze mnie składniki musiały ze sobą współgrać. Gruszka była przypadkiem, ponieważ akurat byłam w jej posiadaniu. Pomyślałam, że coś musi orzeźwić danie. Sprawdziła się. Jako dodatek wybrałam pieczone ziemniaki z curry.

Składniki:
- 1 filet z kurczaka
- 1 łyżka masła orzechowego (przepis na moje domowe masło orzechowe znajdziecie tutaj)
- ½ cebuli
- ¼ gruszki
- 1 plaster sera żółtego
- mleko (około ½ szklanki)
- olej do smażenia
- ½ łyżki masła
- pieprz czarny, sól, pieprz cayenne

Przygotowanie:
Na oleju połączonym z masłem podsmażamy pokrojoną w piórka cebulę. Równocześnie doprawiamy filet z obu stron pieprzem i solą. Następnie smażymy go z obu stron na odrobinie oleju. Gruszkę obieramy i kroimy w plasterki, które następnie układamy na podsmażonym już kurczaku, przykrywamy całość plasterkiem sera i zapiekamy pod przykryciem kilka minut. W międzyczasie wracamy do sosu. Do zeszklonej cebuli dodajemy łyżkę masła orzechowego, zaczynamy stopniowo dolewać mleko i mieszamy, aż do uzyskania kremowej konsystencji sosu. Następnie doprawiamy go solą i pieprzem cayenne. Na koniec przekładamy kurczaka na talerz i polewamy sosem. Gotowe :)


2 komentarze: