poniedziałek, 30 marca 2015

Resztkowe gotowanie – tortilla de arroz

Kiedyś gdzieś słyszałam o omlecie z ryżem. Pomyślałam, że to genialny pomysł kiedy zostajemy w kuchni ze zbędnym ryżem. Czasem zdarza się ugotować go za dużo do obiadu lub potrzebujemy tylko połowę woreczka. Wtedy sprawdzi się ten przepis. Kiedy pierwszy raz przygotowałam taki omlet stwierdziłam, że wygląda jak tortilla de patatas tylko z ryżem. I pomyślałam o nazwie tortilla de arroz. Jakież było moje zdziwienie kiedy wpisałam to hasło w wyszukiwarce i wyskoczyło wiele stron z przepisami i zdjęciami. A już myślałam, że odkryłam nowe tereny…

Składniki:
- ryż (u mnie było to ok. 100g, ale w zasadzie może być każda ilość)
- 2-3 jajka
- 10 niewielkich pieczarek
- ½ cebuli
- kawałek startego sera żółtego
- pieprz czarny, sól
- 1 łyżeczka musztardy
- pęczek pietruszki
- olej do smażenia

Przygotowanie:
Ryż gotujemy zgodnie z instrukcją na opakowaniu (jeśli mamy już ugotowaną resztkę, pomijamy ten krok). Na rozgrzaną patelnię wlewamy trochę oleju i podsmażamy pokrojoną w kostkę cebulę. Pieczarki obieramy, drobno kroimy i dorzucamy na patelnię. Całość mieszamy i dalej smażymy. Na koniec doprawiamy pieprzem oraz solą i przekładamy do miski. Dodajemy ugotowany ryż, jajka, ser żółty, musztardę i posiekaną pietruszkę. Jeśli istnieje taka potrzeba to doprawiamy całość dodatkowo pieprzem i solą. Od nowa rozgrzewamy patelnię, dolewamy nieco oleju, przekładamy na nią masę ryżową i formujemy placek. Smażymy na małym ogniu ok. 7-10 minut i przewracamy na drugą stronę (jeśli omlet jest gruby z powodu dużej ilości ryżu, dobrze jest pomóc sobie talerzem). Z drugiej strony powtarzamy czynność. I gotowe :)


2 komentarze:

  1. Smakowite wykorzystanie resztek ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetne jest gotowanie z resztek :) Super ci wyszła ta tortilla :)
    www.brulionspadochroniarza.pl

    OdpowiedzUsuń