środa, 18 marca 2015

Ciasteczka owsiane o smaku bananowym. Bez dodatku jajek, cukru i mąki.

Próbowałam raz robić batoniki owsiane. Najpierw pieczenie, potem chłodzenie i krojenie. Nic z tego nie wyszło. Wszystko się rozpadało i kruszyło. Więc zmieniłam taktykę. Postanowiłam niczego nie kroić i od razu ułożyć na blasze interesujący mnie kształt. Do tego potrzebowałam lepszego spoiwa. A banan okazał się idealny. Postawiłam na wersję podstawową, bez przypraw, różnych owoców czy czekolady. Każdy może dorzucić co mu się podoba: kawałki mlecznej czekolady, suszone morele, suszone śliwki, cynamon, orzechy włoskie. Najważniejsze są proporcje banana i płatków owsianych.

Składniki:
- 3/4 szklanki płatków owsianych błyskawicznych
- 1 banan
- łyżka suszonej żurawiny
- 1/3 szklanki niesolonych orzeszków ziemnych
- 1 łyżka pestek słonecznika
- 1 łyżka miodu

Przygotowanie:
Żurawinę siekamy. W misce rozgniatamy banana i dorzucamy do niego pozostałe składniki, mieszamy. Na blasze wyłożonej papierem do pieczenia formujemy ciasteczka dowolnej wielkości (moich wyszło 7). Pieczemy 35 minut w 180 stopniach.




Wiosenny detoks

9 komentarzy:

  1. Przed chwilą wyciągnęłam takie ciasteczka z pieca, moje są w kilku wersjach, między innymi z suszoną borówką :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetny pomysł, nigdy jej nie jadłam. Muszę koniecznie spróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  3. takie proste owsiane ciasteczka zawsze mnie ratują w kryzysowych zachciankach na słodkie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. pycha ciacha, też czasem robię podobne :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Czy można zrobić wersję bez miodu czy miód również pełni rolę spoiwa?

    OdpowiedzUsuń
  6. Czy można zrobić wersję bez miodu czy miód również pełni rolę spoiwa?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja robie takie juz od dluzszego czasu. Bez miodu i na 1banana -1/2szkl.płatków owsianych. Miód nie jest konieczny

      Usuń
  7. Witam :) Czy te orzeszki ziemne można zastąpić orzechami włoskimi bądź innymi? Pozdrawiam ;)

    OdpowiedzUsuń