czwartek, 19 marca 2015

Przekąski imprezowe – wytrawne muffiny z cheddarem i pomidorami suszonymi

Zastanawiając się jakie wytrawne muffiny zrobić, postanowiłam wykorzystać jak najwięcej rzeczy, które znalazłam w lodówce. Uwielbiam pomidory suszone więc z tym nie było problemu. Jajka, oliwki, resztka sera sałatkowego. Do tego zawsze obecna w moim domu mąka, tradycyjnie olej, mleko, przyprawy. Dokupiłam jedynie cheddar. Następnym razem dorzucę szpinak, może paprykę. Tym razem zrezygnowałam z niej, ponieważ muffiny podałam z paprykowym dipem. Kolejny przepis, który uwielbiam za jego elastyczność – mając podstawę, możemy dorzucać dowolne dodatki :).

Składniki (na 12 muffinek):
- 1 ¾ szklanki mąki
- 1 szklanka mleka
- 2 jajka
- 2 łyżeczki proszku do pieczenia
- 1 szklanka startego sera żółtego (u mnie cheddar)
- 100g sera sałatkowego
- 5 pomidorów suszonych z zalewy drobno pokrojonych
- kilka czarnych oliwek przekrojonych na połówki
- 1/3 szklanki oleju
- dowolne przyprawy, np. suszona bazylia, oregano, tymianek, zioła prowansalskie, sproszkowana słodka papryka
- pieprz czarny i sól

Przygotowanie:
Do miski wsypujemy mąkę, proszek do pieczenia, ¾ łyżeczki soli, ¾ łyżeczki czarnego pieprzu oraz po ½ łyżeczki pozostałych przypraw, mieszamy. Dodajemy jajka, mleko, olej i wszystko łączymy. Do powstałej masy dorzucamy resztę składników, mieszamy i przekładamy ciasto do foremek. Pieczemy ok. 35 minut w temperaturze 180 stopni.

PS: zapraszam do lajkowania mojego bloga na facebooku, nie przegapicie żadnego nowego przepisu!



1 komentarz: