niedziela, 30 sierpnia 2015

Tarta z cukinią i bryndzą

Z powodu niespodziewanego napływu cukiniowego zapasu do mojego domu, zdecydowałam się należycie go wykorzystać. A że już od dawna myślałam o przygotowaniu tarty z tym właśnie warzywem, ucieszyłam się z jego nadmiaru. Niestety smak cukinii jest niezwykle delikatny, dlatego zawsze należy go odpowiednio podkreślić. U mnie były za to odpowiedzialne głównie pomidory suszone i bryndza. Doskonale się tu sprawdziła :).

Składniki (na formę o średnicy ok. 20cm):
- ½ porcji ciasta na wytrawną tartę (przepis tutaj)
- 250g cukinii
- 3 pomidory suszone
- 3 łyżki jogurtu greckiego
- 120g bryndzy
- 2 jajka
- 1 mała cebula
- 2 ząbki czosnku
- kilka pomidorków koktajlowych
- 1 łyżka startego sera Grana Padano
- pieprz czarny, sól, suszony tymianek
- olej do smażenia

Przygotowanie:
Schłodzone ciasto na tartę rozwałkowujemy, wykładamy do formy, nakłuwamy widelcem na całej powierzchni i wkładamy do lodówki na 30 minut. Następnie pieczemy ok. 15 minut w 150 stopniach (termoobieg). W tym czasie rozgrzewamy na patelni olej. Cukinię obieramy i ścieramy na tarce. Cebulę, czosnek i pomidory suszone drobno kroimy, podsmażmy. Następnie dodajemy przygotowaną cukinię, doprawiamy pieprzem, odrobiną tymianku i solą. Całość smażymy ok. 7-10 minut. W misce łączymy jajka, jogurt grecki i bryndzę. Masę doprawiamy pieprzem i solą. Podsmażoną cukinię wykładamy na podpieczony spód tarty. Zalewamy całość masą jajeczną, układamy pomidorki i posypujemy Grana Padano. Pieczemy 25-30 minut w 150 stopniach (termoobieg). Gotowe!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz