poniedziałek, 18 maja 2015

Prosty sos ze świeżych pomidorów

Podstawowy, świeży, przyjemnie oblepiający każdy makaron. Można dodać do niego różne warzywa, mięso, a zamiast makaronu użyć ryżu. Tym razem postanowiłam odpuścić sobie przeciery i koncentraty. Skoro pomidory są już ładne i smaczne to nie czuję potrzeby stosowania tych z kartonika. I świeża bazylia. To bardzo ważna część tego sosu. Kupiłam już jakiś czas temu krzaczek w doniczce, przesadziłam do swojej, a on rośnie i rośnie! Jak ja uwielbiam świeżą bazylię :).

Składniki:
- porcja makaronu spaghetti dla 1 osoby (ja użyłam pełnoziarnistego)
- 3 niewielkie pomidory
- kawałek sera feta/sałatkowego
- 2 ząbki czosnku
- garść liści świeżej bazylii
- pieprz czarny, sól, pieprz cayenne
- ½ łyżeczki cukru
- ½ łyżki masła

Przygotowanie:
Makaron gotujemy. Na patelni rozgrzewamy olej. Czosnek obieramy i drobno kroimy lub przeciskamy przez praskę. Następnie wrzucamy go na patelnię i podsmażamy ok. minutę. Pomidory delikatnie nacinamy (skórkę) i zalewamy wrzątkiem. Pozostawiamy na kilka minut aż skórka zacznie odchodzić, następnie wylewamy gorącą wodę i zalewamy zimną. Obieramy je i kroimy w kostkę. Dorzucamy je na patelnię, doprawiamy solą, cukrem, pieprzem czarnym i cayenne, przykrywamy pokrywką i dusimy na małym ogniu, aż pomidory całkiem zmiękną, niemal rozpadną się. Wówczas zdejmujemy pokrywkę, dorzucamy posiekane liście bazylii, dodajemy masło i makaron, mieszamy i przekładamy na talerz. Całość posypujemy pokruszonym serem feta.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz