piątek, 29 maja 2015

Naleśniki ze szparagami

Sezon na szparagi trwa, a ceny spadają. Nie potrafię im się oprzeć. Zdecydowanie maj należy do nich. Dopiero w tym roku zainteresowałam się bliżej tym warzywem i zachwyciło mnie. Niby smak prosty, ale jest w nim coś dostojnego :). Propozycja na wiosenne, ciepłe dni – naleśniki ze szparagami, serem żółtym i orzeźwiającym plasterkiem pomidora. Ja przygotowałam naleśniki na mleku ryżowym i idealnie zastąpiło ono zwykłe mleko. I bardzo pozytywnie mnie zaskoczyło!

Składniki (na naleśniki):
- 1 jajko
- mąka pszenna
- ½ szklanki mleka (u mnie ryżowe)
- woda
- olej
- szczypta soli

Składniki (na nadzienie):
- pęczek zielonych szparagów
- 1 bardzo duży pomidor lub 2 niewielkie
- ser żółty (najlepiej cheddar)
- sól, pieprz czarny, cukier
- wrzątek

Przygotowanie:
Najpierw naleśniki. Do miski wbijamy jajko, wlewamy mleko i dodajemy szczyptę wody. Następnie „na oko” dodajemy mąkę i wodę, aż do uzyskania odpowiedniej konsystencji ciasta naleśnikowego (musi być nie za rzadkie i nie za gęste, żeby dobrze rozprowadziło się po patelni). Ja usmażyłam z tej porcji 8 naleśników. Następnie gotujemy szparagi w osolonej i lekko posłodzonej wodzie, aż będą miękkie po wbiciu widelca (ok. 7-10 min w zależności od grubości). Następnie odsączamy je. Ser kroimy w plasterki. Na każdym naleśniku układamy plaster sera, na to 2 szparagi, plaster pomidora, znowu ser, posypujemy pieprzem i zawijamy. Smażymy z obu stron na rozgrzanym oleju, aż naleśniki zrumienią się. Smacznego!




Szparagowe<3Love

1 komentarz: