czwartek, 26 lutego 2015

Pizza na warzywnym spodzie

Kolejny przepis na moim blogu przywieziony znad morza. Uważam Kraków za najcudowniejsze miejsce na świecie i jest moim drugim domem, ale muszę stwierdzić, że pod względem kulinarnym ma swojego konkurenta w Gdańsku. Ciekawe miejsca, inspirujące wnętrza, innowacyjne potrawy. Wielki plus dla północy!
Przepis ogranicza się do spodu pizzy, ponieważ stwierdziłam, że każdy lubi inne dodatki. Ja swoją pizzę przygotowałam z sosem pomidorowym, szpinakiem i serem feta. Po zjedzeniu stwierdziłam, że najbardziej pasuje wg mnie sam sos pomidorowy i duża ilość sera na wierzchu :).

Składniki:
- ½ marchewki
- ½ dużej cukinii
- ½ pietruszki
- niewielki kawałek selera
- ½ pęczka pietruszki
- ½ opakowania mrożonego kalafiora (lub połówka świeżego)
- 2 jajka
- 50g sera żółtego
- 1 cebula
- 1 ząbek czosnku
- 2 łyżki oleju
- pieprz czarny, sól, czosnek granulowany, oregano, tymianek, sproszkowana słodka papryka, curry

Przygotowanie:
Wszystkie warzywa obieramy i ścieramy na tarce. Dodajemy do nich dwa jajka, starty ser żółty, łyżkę oleju, posiekaną natkę pietruszki oraz podsmażoną na łyżce oleju pokrojoną w kostkę cebulę z przeciśniętym przez praskę ząbkiem czosnku. Całość doprawiamy solą, pieprzem czarnym, czosnkiem granulowanym, oregano, tymiankiem, sproszkowaną słodką papryką i niewielką ilością curry. Mieszamy i przekładamy na blachę wyłożoną papierem do pieczenia. Formujemy kształt podstawy pizzy (starając się aby placek nie był za gruby) i wkładamy do piekarnika nagrzanego do 150 stopni (z termoobiegiem) na 35 minut. Po tym czasie układamy na spodzie pizzy dowolne dodatki i zapiekamy następne 15 minut. 



2 komentarze:

  1. Świetny pomysł! Dotychczas, zawsze jadłam na klasycznym spodzie drożdżowym.
    Muszę kiedyś spróbować takiej mocno warzywnej :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trzeba próbować nowych rzeczy i urozmaicać swój jadłospis :) podobno bardzo smaczna jest też pizza na spodzie z samego kalafiora. Ja z kolei zaczynam się zastanawiać nad dodaniem ziemniaka.

      Usuń