piątek, 13 lutego 2015

Spaghetti naleśnikowe

Spróbowałam tego dania będąc na krótkiej wycieczce w Gdańsku, tuż po sylwestrze. Trafiłam do niewielkiej, ale bardzo ładnej naleśnikarni. Od razu rzuciła mi się w oczy ta pozycja w menu. Nie chciałam zwykłych naleśników, potrzebowałam spróbować czegoś nowego. I tak zrobiłam. Po tym doświadczeniu postanowiłam odtworzyć to danie po niewielkich modyfikacjach. Teraz sama nie wiem czy nie wyszło nawet smaczniejsze od oryginału!:)

Składniki (na dwie spore porcje):
- 1 jajko
- mąka
- mleko
- 1 brokuł
- 1 pojedynczy filet drobiowy
- 2 ząbki czosnku
- masło klarowane lub olej do smażenia
- 1 łyżka masła
- 40g sera cheddar
- pieprz biały, pieprz czarny, starta gałka muszkatołowa

Przygotowanie:
Najpierw przygotowujemy naleśniki. W misce rozkłócamy jajko, dodajemy 2/3 szklanki mleka i szczyptę soli. Następnie dodajemy mąkę i wodę mieszając, aż do uzyskania odpowiedniej konsystencji ciasta naleśnikowego (dość rzadka śmietana, tak żeby udało się je rozprowadzić po patelni). Smażymy na maśle klarowanym lub oleju ok. 8, 9 naleśników, które kroimy następnie w paski grubości 1 lub 2cm i odkładamy na talerzu. Czosnek obieramy i drobno kroimy. Podsmażamy go na patelni z olejem. Dodajemy pokrojonego w kostkę, doprawionego czarnym pieprzem i solą kurczaka i dalej smażymy. W międzyczasie gotujemy brokuł, odcedzamy go i dodajemy na patelnię kiedy kurczak jest już gotowy. Mieszamy i trzymamy na małym ogniu. Teraz sos. W garnku rozpuszczamy łyżkę masła, dodajemy łyżkę mąki i szybo mieszamy (przygotowujemy zasmażkę). Następnie, ciągle mieszając, wlewamy stopniowo mleko. Musimy sami ustalić ilość, w zależności od tego jak gęsty sos chcemy uzyskać. Mleko można dodać w każdym momencie więc lepiej nie przesadzić z jego ilością na początku :). Sos zagotowujemy i zmniejszamy ogień. Następnie dodajemy do niego ser oraz przyprawiamy go solą, białym pieprzem i gałką muszkatołową. Jeśli stwierdzimy, że nasz sos jest za gęsty po dodaniu sera należy rozcieńczyć go mlekiem. Układamy na talerzach pokrojone naleśniki, na to kurczak z czosnkiem i brokułem oraz sos. Gotowe!


1 komentarz: