piątek, 11 września 2015

Bazyliowe pancakes na jogurcie

Miałam ostatnio ochotę na lekkie śniadanie. Coś innego niż kanapki czy grzanki. Nie tak dawno jadłam pyszne pancakes, ale tym razem zdecydowałam się na coś wytrawnego. Połączyłam mój ukochany jogurt grecki z ubóstwianą przeze mnie bazylią oraz kilkoma innymi składnikami i otrzymałam pyszne placuszki. Podałam je w towarzystwie pomidorków koktajlowych podsmażonych na oleju czosnkowym.

Składniki na placki (5-6 sztuk):
- 1 szklanka jogurtu greckiego
- 1/2 szklanki startego sera Grana Padano
- 4 łyżki mąki pszennej
- 1 łyżeczka proszku do pieczenia
- 1 jajko
- spora garść świeżych liści bazylii
- ½ łyżeczki soli

Składniki na dodatek pomidorowy:
- garść pomidorków koktajlowych
- 1 łyżeczka oleju czosnkowego
- 1 łyżeczka masła
- pieprz czarny, sól, cukier

Przygotowanie:
Liście bazylii rozgniatamy w moździerzu na papkę i przekładamy do miski. Łączymy je z resztą składników na placki i dokładnie mieszamy. Na suchą, rozgrzaną patelnię do naleśników nakładamy po niepełnej chochli ciasta i lekko rozprowadzamy, tworząc niewielkie koło. Smażymy z obu stron po kilka minut (ja przewracałam placek na drugą stronę, kiedy zauważyłam na cieście wyraźne pęcherzyki powietrza). Czynność powtarzamy z pozostałym ciastem. W międzyczasie rozgrzewamy niewielką patelnię i wlewamy olej czosnkowy. Pomidorki koktajlowe kroimy na połowy (wg mnie wtedy wyglądają ładniej, ale tę czynność można pominąć przy malutkich okazach) i podsmażamy. Doprawiamy pieprzem, szczyptą soli i szczyptą cukru. Kiedy pomidorki już zmiękną, dodajemy masło, ściągamy patelnię z kuchenki i mieszamy. Podajemy z pancakes.


2 komentarze:

  1. Bazyliowe pancakes? Wow, takich jeszcze nie jadłam! Muszę wypróbować, bo jakoś rzadko do tej pory robiłam wytrawne pankejki.

    OdpowiedzUsuń