piątek, 9 października 2015

Sos jogurtowo-bazyliowy z szalotką

Ostatnio miałam ogromną ochotę na sałatkę. Coś bez ziemniaków, ryżu, chleba. Coś w miarę lekkiego, z dużą ilością zielonego. I z kurczakiem. Niestety nie miałam jakiegoś ulubionego sosu do sałatek, jedynie prosty jogurtowy do sałaty jako dodatku do obiadu. Tym razem jednak chciałam delikatnie zaszaleć i spróbować czegoś nowego. Sięgnęłam po bazylię z parapetu i przemyciłam do przepisu jogurt grecki z mojego standardowego sosu. Efekt końcowy pozytywnie mnie zaskoczył :).

Składniki:
- 100g jogurtu greckiego
- garść liści świeżej bazylii
- ½ szalotki
- 1 łyżka soku z cytryny
- 1 łyżka oliwy/oleju
- sól, pieprz czarny

Przygotowanie:
Liście bazylii bardzo drobno kroimy i łączymy z pozostałymi składnikami. Całość doprawiamy pieprzem i solą, dokładnie mieszamy i podajemy.
 

1 komentarz: