środa, 21 października 2015

Placki z zielonej soczewicy z pesto

W internecie można znaleźć pełno przepisów na kotlety z soczewicy - czerwonej, czy zielonej. Zazwyczaj jednym z ich składników jest kasza lub bułka tarta, dzięki którym konsystencja masy pozwala na uformowanie kotletów. Ja zrezygnowałam z tych dodatków, przez co uzyskałam konsystencję pozwalającą na przygotowanie placków. Jednak wcale mi to nie przeszkadzało. Placki świetnie się smażyły, nie rozpadały się i w zasadzie w efekcie końcowym były całkiem jak kotlety :). Proste i szybkie. Ja zjadłam je w towarzystwie pieczonych ziemniaków i buraków. Na drugi dzień idealnie nadają się do bułki. Polecam!

Składniki:
- ¾ szklanki zielonej soczewicy
- 1 jajko
- 1 szalotka
- 2 ząbki czosnku
- 1 łyżeczka zielonego pesto
- pieprz cayenne, sól
- olej do smażenia
*opcjonalnie: 1-2 łyżki mąki

Przygotowanie:
Soczewicę gotujemy w osolonej wodzie. Szalotkę i czosnek drobno kroimy, podsmażamy je na oleju. Ugotowaną soczewicę odcedzamy, rozgniatamy nieco widelcem, łączymy z podsmażonym czosnkiem i cebulą. Dodajemy pesto (opcjonalnie też mąkę), wbijamy jajko oraz doprawiamy solą i pieprzem cayenne. Na patelni rozgrzewamy olej. Formujemy łyżką placki i smażymy z obu stron na złotawy kolor. 



Wegetariański obiad V

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz